جلسات شورای معلمان

http://s8.picofile.com/file/8268871068/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B9%DB%B2%DB%B7_%DB%B1%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2%DB%B8.jpg

مدیران محترم  جهت كیفیت بخشی به جلسات شورای معلمان به نكات زیر توجه نمایند.

1.مدیریت مبتنی بر مشاركت جویی می تواند مدرسه را در وصول به اهداف آموزشی و تربیتی یاری رساند، لذا  مدیران محترم با توجه به ماده 15 آیین نامه اجرایی مدارس«به منظور بحث و تبادل نظر و هماهنگی در امور آموزشی ، پرورشی و اداری مدرسه و تأمین مشاركت  معلمان در حُسن جریان آموزشی و پرورشی و اداری مدرسه ، شورایی به نام شورای معلمان با شركت همه معلمان ، مربیان و مشاوران مدرسه تشكیل می گردد»

جهت دانلود فایل های مرتبط با صورت جلسات شورای معلمان روی تصویر زیر کلیک کنید.

  فایل WORD                                                                                                  فایلPDF

http://s8.picofile.com/file/8268877792/shop_netshahr_com_Stat_ersalmoraselatnote_31.jpg

http://s8.picofile.com/file/8268877792/shop_netshahr_com_Stat_ersalmoraselatnote_31.jpg

 

 

 

شکلک های محدثه

 

ادامه نوشته

برگزاری کارگاه آموزشی برنامه  تدبیر

http://s9.picofile.com/file/8268871042/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B9%DB%B2%DB%B7_%DB%B1%DB%B1%DB%B4%DB%B0%DB%B2%DB%B4.jpg

http://s9.picofile.com/file/8268871134/%DB%B2%DB%B0%DB%B1%DB%B6%DB%B0%DB%B9%DB%B2%DB%B7_%DB%B1%DB%B1%DB%B4%DB%B1%DB%B3%DB%B2.jpg

کارگاه آموزشی برنامه تدبیر در منطقه خانمیرزا امروز با حضور اکثریت مدیران مدارس مستقل در محل نمازخانه اداره آموزش و پرورش منطقه خانمیرزا برگزار گردید.در این جلسه کارشناس آموزش ابتدایی با همکاری مدیران به تشریح فرم شماره 6 (خود ارزیابی مدیران) پرداخت ،و همه مدیران با نحوه نمره دادن و ارزیابی آموزشگاه خود آشنا گردیدند و به صورت کارگاهی به بحث و تبادل نظر پیرامون اجرایی کردن برنامه در سال جاری در آموزشگاه خود پرداختند و همچنین بعضی از همکاران به انتقاد از طرح تدبیر پرداختند ،که کارشناس آموزش سعی در تبین و تشریح برنامه تدبیر داشتند .گفتنی است جلسه اول کارگاه تدبیر نیز در هفته گذشته در آموزشگاه اسوه های دانش شهر آلونی برگزار گردید .

خاطرات کلاس

وقتی اشکال از آموزگار است!!!!

برگه های توی کیفم مرتبا من را صدا می کنند تا تصحیحشان کنم . در میان کارهای عصر روز چهارشنبه ، بالاخره زمان فراغتی می یابم تا آزمون مداد کاغذی روز سه شنبه را تصحیح کنم . نتایج آزمونها معمولا قابل پیش بینی هستند. اشکالات آموزشی، اشکالات دقّت و اشکالات دیگر...

کشیدن یک جدول تجزیه تحلیل برای آزمونهای مداد کاغذی کار زیاد سختی نیست. کافیست در سمت راست برگه اسم دانش آموزان ودر بالای برگه شماره ی سوالات یا انتظارات را درج کنیم و با ضربدر مشخص کنیم کدام دانش آموز کدام سوال را به اشتباه پاسخ داده است . و در نهایت کدام دانش آموز خطای بیشتری داشته است. قرار نیست به کسی نمره بدهیم اما به سادگی ضعیفترین دانش آموز و قویترین دانش آموز خودشان را معرفی می کنند. بعد نوبت  به ارزیابی سوالات می رسد. کدام سوال درصد خطای کمتری داشته و کدام مورد نیاز به تمرین و تکرار بیشتری دارد......

برگه ها را بیرون می آورم و با سرعتی مثال زدنی به تصحیح برگه ها می پردازم . دوست ندارم قبل از تمام شدن برگه ها کاری برایم پیش بیاید..

ادامه نوشته

چگونه می توانیم تفاوت های فردی را کشف کنیم ؟

برای کشف تفاوت های فردی از چه نوع داده هایی باید استفاده کنیم ؟ پاسخ به این پرسش آسان نیست ، زیرا امکانات متعدد وجود دارد . با این حال تاکنون از روش های زیر استفاده شده است :
نظریه های بالینی
مطالعات تفصیلی در مورد افراد
کمانه زنی های پشت میزی
استفاده از آزمون های روانی
نظریه های شخصیتی تلویحی
آن چه که امروزه برای شناخت تفاوت های فردی مورد استفاده جدی قرار می گیرد ، آزمون های روانی است . زیرا ، در سایر رویکردهای مطرح شده در بالا ، دشواری های اساسی وجود دارد . بسیاری از روان شناسان برای مطالعه شخصیت و سایر شکل های تفاوت های فردی به رویکرد علمی تر متوسل می شوند . یک رویکرد رایج برای کشف ثبات در رفتارها در همه موقعیت ها ، و تعیین این که کدام رفتارها در افراد با هم رخ می دهند ، به کارگیری فنون آماری است . داده های خام چنین روش هایی یا درجه بندی های رفتارند (که توسط درجه بندی کنندگان خوب تعلیم دیده انجام می گیرد که رفتارهای به دقت تعریف شده را مد نظر قرار می دهند ) یا نمره های پرسشنامه ها هستند که با بهره گیری از فنون آماری درست ساخته شده اند . دقت زیاد به کار می رود تا اطمینان حاصل شود که اندازه گیری ها هم دقیق و هم قابل تکرار باشند .

کتاب معلم (راهنمای تدریس) پایه سوم

کتاب معلم راهنمای تدریس مطالعات اجتماعی سوم ابتدایی 

فایل اول-     فایل دوم-     فایل سوم-     فایل چهارم-    فایل پنجم-  

 

 کتاب معلم (راهنمای تدریس) علوم  سوم ابتدایی

  فایل اول-   فایل دوم-   فایل سوم-   فایل چهارم-  

 

     کتاب معلم (راهنمای تدریس) هدیه های آسمان سوم   ابتدایی

 

فایل اول - فایل دوم - فایل سوم - فایل چهارم - فایل پنجم

 

            فایل پیش نویس کتاب معلم (راهنمای تدریس) ریاضی سوم ابتدایی 

راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی

 

 مقدمه 485.58 کیلوبایت
بخش اول 497.9 کیلوبایت
بخش دوم 552.43 کیلوبایت
بخش سوم 941.83 کیلوبایت
بخش چهارم 1.17 مگابایت
بخش پنجم 1.17 مگابایت
بخش ششم 759.38 کیلوبایت
بخش هفتم 1.56 مگابایت
بخش هشتم 1.09 مگابایت
بخش نهم 861.88 کیلوبایت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

انواع ارزشیابی

فرآیند ارزشیابی در هر نقطه ای از سازمان آموزش وپرورش نشان دهنده درجه نیل آن قسمت به اهداف تعیین شده است . ارزشیابی پیشرفت تحصیلی که بخش جدایی ناپذیر فرآیند آموزش و تدریس محسوب می شود . ابزاری است که با اجرای آن میزان تحقق اهداف آموزشی قابل اندازه گیری است و در عین حال حدود تاثیر هر یک از عوامل آموزشی در رشد یا افت تحصیلی دانش آموزان نیز از این طریق قابل بررسی می باشد .

ادامه نوشته

كم رنگ شدن نقش وسائل کمک آموزشی در تدریس و یادگیری

مروزه وسائل کمک آموزشی اعم از پیچیده و ساده به عنوان ابزاری برای ایجاد تسهیل در امر تدریس و یادگیری در نظام آموزشی به کار می روند . این وسائل از حیث این که تئوری و عمل را با هم ترکیب کرده ، باعث ماندگاری یادگیری و تنوع بخشی در کلاس درس می شوند، حائز اهمیت است . با توجه به این که :


75درصد یادگیری از طریق کاربرد حس بینایی
13درصد شنوایی
6درصد لامسه
3درصد حس چشایی می باشد .

شکلک های محدثه

ادامه نوشته

بهداشت رواني و نقش مدرسه و معلم درايجاد بهداشت رواني دانش آموزان

پس از بدست آوردن اطلاعات در مورد مفهوم روان شناسي سلامت، ممكن است اين سؤال به ذهن شما خطور كند كه چگونه مي توانيم از بروز اختلالات رواني جلوگيري كنيم و يا در صورت بروز اختلال رواني اثرات آن را به حداقل برسانيم تا ميزان آسيب آن را بر فرد و جامعه كاهش دهيم.
اگر بهترين دفاع، تهاجم خوب است. بنابراين ارتقاي سلامت نيز بهترين شكل بهداشت رواني به شمار مي آيد. سازمان جهاني بهداشت، بهداشت رواني را چنين تعريف مي كند «فرآيند تواناسازي مردم براي بهبود افزايش تسلط بر سلامتشان ». ديگر متخصصان بهداشت، بهداشت رواني را به اين صورت تعريف كرده اند، علم و هنر كمك به مردم براي تغيير شيوه ي زندگيشان به منظور رسيدن به كمال مطلوب سلامتي» عنصر اساسي در هر تعريفي كه از بهداشت رواني ارائه مي شود، مفهوم پيشگيري است. كه با مفهوم آن آشنا مي شويم.

ادامه نوشته

آیا تلفن‌همراه مانع تحصیل دانش‌آموزان می‌شود؟

... در یك آمارگیری كه جهت بررسی آثار گوشی‌های تلفن همراه در انگلستان و اسپانیا صورت گرفت آثار سوء در كسانی مشاهده شد كه 97 درصد آنان بیش از حدمعمول از گوشی تلفن همراه استفاده می‌كردند. استرس، سردرد، خستگی، دلهره، مشكل در تمركز، اختلال در حافظه، بی‌اشتهایی و مشكلات پوستی از آثار مشاهده شده در این تحقیق بود.

ادامه نوشته

روان شناسی رنگ

رنگها بر نيازهاي روحي-رواني، شرايط يادگيري، کنترل رفتارهاي خشمگينانه، احساسات،
درمان افسردگي و
اختلالات يادگيري و سطح انرژي اثر دارند.رنگها در کنترل نبض، تپش قلب، فشار خون،
اشتها و حتي خواب مفيد هستند و همچنين در درمان بيماريهايي مثل ميگرن، سرطان،
اعتياد و امراض پوستي و حتي تومورهاي مغزي اثر دارند.
رنگها در هر جا از دنيا و به تناسب فرهنگ و عرف هر جامعه معاني متفاوت و حتي متضاد
دارند.براي مثال سفيد در کشوري مثل ايران نشان شادي، پاکدامني است و براي مراسم جشن
و عروسي استفاده مي شود، در حاليکه در کشوري ديگر نشان روحانيت است و در مراسم
عزاداري کاربرد دارد.
شايد تا به حال از خودتان پرسيده باشيد که چرا کشتي و يا هواپيماي سياه نداريم؟و يا
چرا هيچ جعبه شکلاتي سبز نيست؟شايد در اين مطلب جوابهايتان را پيدا کنيد.
متأسفانه به دليل جذابيت روانشناسي رنگها، اين شاخه از علم مورد سوء استفاده قرار
گرفته است.در هر سايت، مجله، روزنامه و يا وبلاگي از اين مطالب زياد ديده مي شود
ولي درست يا غلط بودنشان مشخص نيست.
پروفسور لوشر از دانشمنداني است که حدود بيست سال و اندي در اين مورد تحقيق کرده
است.
حال بد نيست از نظر اين محقق در مورد روانشناسي رنگها براي بعضي از رنگهاي پر
طرفدار نگاهي بياندازيم.

شکلک های محدثه

ادامه نوشته

قاطعیت مدیریت آموزشگاهی

مدیر آموزشگاه با استفاده از تخصص ودانش مدیریت و تحربیات کاری در محیط مدرسه باید
اصل قاطعیت را در نظر داشته و به ان عمل نماید. در همه زمینه ها حرف اخر را مدیر
اموزشگاه یزند و این حرکت با قاطعیت همراه خواهد . تدبیر استفاده از قاطعیت به
توانمندی و مهارتهای مدیر اموزشگاه برمی گردد. در مسایل انضباطی دانش اموزان و
همکاران ،این قاطعیت مدیر می باشد که فضای مناسب برای رعایت مقررات ونظم را بوجود
می اورد . البته این اصل منافاتی با روابط انسانی نخواهد داشت زیرا حتی در روابط
انسانی نیز حریم ومحدوه خاص وجود دارد. که افراد رعایت می کنند.اصل فاطعیت در حقیقت
مرحله اجرایی فعالیتای میر آموزشگاه خواهذ بود.پذیرفتن شخصیت مدیر باعث تاثیر بیشتر
رفتارهای وی واصل قاطعیت در بین همکاران و دانش اموزان میگردد. در مسایل اموزشی
وپرورشی نیزنوع رفتار مدیر باید مصصم بودن و مقیذ بودن را برساند. اگر رفتارهای
مدیریتی در شخص درونی شود بازتاب آن پذیرفتن شخصیت مدیر و محکمی تصمیم گیری های وی
خواهد بود

ادامه نوشته

رفتارهای مثبت مدیر ، بایدهای مدیریت آموزشگاهی

یکی دیگر از اصول مدیریت آموزشگاهی ، رفتارهای مثبت مدیر در مدرسه می باشد. از آنجا
که هر کلام ورفتار و برخورد مدیر دارای بار مثبت ومنفی می باشد و محیط آموزشی متاثر
ار روابط سالم مدیر با مجموعه آموزشی واداری می باشد لذا رفتار مثبت مدیر دارای
انرژی زیاد بوده و عامل فعالیتهای خوشایند می باشد. در ورزش صبحگاهی از فردی که با
لبخند و خنده ورزش می کرد سئوال کردند که چرا به هنکام ورزش می خندی در پاسخ گفت
خنده باعث انبساط روحی افراد شده و در کنار انبساط جسمی انبساط روحی نیز لازم می
باشد . لذا هرگونه فعالیتهای مدیر در اموزشگاه به هنگام رفتارهای مثبت باعث شادمانی
و ارتباط عاطفی مدیر با کارکنان و دانش آموزان میگردد. مطمئنا مدیر نیز یک انسان
بوده که عوامل مختلفی بر خلق وخوی او تاثیر میگذار ولی تسلط مدیر بر اعصاب خود
وکنترل رفتارهای بوجود آممده باعث رفتارهای مثبت دیگران میگردد. مثالی وجود دارد که
هروقت مدیر وکارکنان و دانش آموزان وارد محیط آموزشگاهی می شوند تلخی ها و مشکلات
زندگی زا فراموش کرده و فضای آموزشگاه را با رفتارهای شایسته شاداب گردانند.
دانش آموزان وکارکنان با تفاوتهای فردی و روحی در مواجه با مدیر که یک الگوی رفتاری
کامل می باشد به یک رفتار یکسان می رسند. تنش ها و کینه ها و دلواپسی ها عامل افت
شخصیتی شده و مانع رفتارهای عاطفی سالم می گردند.
میتوان رفتارهای مثبت خوب را با عینک خوشیبنی در محیط آموزشگاه حاکم گرداند و رکن و
عامل اصلی این رفتارها مدیر مدرسه می باشد.
افراد با شیوه های رفتاری متفاوت مانند دمدمی مزاج و بلغمی مزاج و نمونه های دیگر
که برخواسته از جهان بینی و تفکر آنان ونوع تربیت روحی آنان میباشد در جامعه وجود
دارند وهریک دارای نقش خاص وعام در محیط زندگی خود می باشند وهیچ شکی در ان نمی
باشد ولی تهذیب نفس و کنترل و هدایت غرایز خود میتواند تاثیر روحی ومثبتی بر افراد
داشته باشد و مدیر آموزشگاه نیزباید هوشیارانه به این امر توجه داشته باشد. همه
نگاههای عوامل انسانی آموزشگاه مانند اولیا و دانش آموزان و دبیران و کادر اداری به
شیوه رفتاری و اخلاقی مدیر می باشد.

 برنامه ریزی برای ساعات تفریح دانش آموزان

Image result for ‫تصاویر دانش آموزان زنگ استراحت‬‎

در برنامه درسی مدارس ابتدایی و راهنمایی ومتوسطه وییش دانشگاهی وکار ودانش در طول
ساعات آموزشی روزانه بین هر ساعت آموزشی 10تا 15 دقیقه تفریح وجود دارد که دانش
آموزان از این ساعت تفریح برای استراحت و تجدید نیرو ورفع مشکلات خود و ارتغذیه
استفاده میکنند.. مدیر آموزشگاه میتواند برای این ساعات کوتاه تفریح نیز برناه
ریزی زیر برای همکاران آموزشی و دانش آموزان داشته باشد.
1- کنترل ونظارت : درساعات تفریح به دلیل حضور کلیه دانش آموزان در بیرون از کلاس
درس ، مدیر آموزشگاه بایدبا کمک از همکاران اداری خود نسبت به نظارت وکنترل
رفتارهای دانش آموزان برنامه ریزی نمایند . عدم خروج دانش آموز از محوطه آموزشگاه و
جلوگیری از برخورد وتنش و بوجود آوردن فضای مطلوب آرامش و آموزشی از اولویتهای
مدیریت ساعات تفریح می باشد
2- ارایه تغذیه سالم : ساعات تفریح دانش آموزان نسبت به استفاده از تغدیه که با خود
آورده اند یا از فروشگاه مدرسه تهیه می نمایند اقدام می نمایند. لذا در این خصوص
مدیر اموزشگاه می تواند در خصوص مکان مناسب برای تغذیه اقداماتی از قبل انجام داده
و سرویس های آبخوری مدرسه را مرتبا مورد بازدید قرار داده و مسایل بهداشتی را در حد
مناسب مدنظر داشته باشد.
3- نظارت برنظافت سرویس های بهداشتی : استفاده جمع زیادی ازدانش آموزان از سرویس
های بهداشتی ، کنترل و نظارت کامل مدیر آموزشگاه را می طلبد . لذا مدیر مدرسه در
ابتدا و در طول ساعات آموزشی بابد مسئولیت همکاران خدماتی را بطور مکرر ومستمر
گوشزد تا آنان نسبت به شست و شو و پاکیزه نمودن سرویس های بهداشتی و رفع خرابی های
آن اقدام نمایند و دانش آموزان مشکلی در ساعات تفریح نداشته باشد..
4- در ساعات تفریح مدیر ومعاون و مشاور و مربی تربیتی متناسب با وظیفه خود در حیاط
آموزشگاه حضور داشته و بطور مستقیم وغیر مستقیم نظاره گر رفتار های دانش آموزان
باشند . مخصوصا استفاده از کتابخانه مدرسه و تشکل های دانش آموزی در ساعات تفریح
بیشتر خواهد بود . مشاور مدرسه نیز بر اساس وظیفه خود بیشتر در ساعات تفریح در
اختیار دانش آموزان باشد.
5- مدیر آموزشگاه در ساعات تفریح نیز می تواند برای معلمان خود نیز دارای برنامه
باشند اطلاع رسانی به دبیران در خصوص آخرین دستورالعمل ها و بخشنامه ها ، ارتبا ط و
گفتگو با معلمان در خصوص وضعیت درسی و اخلاقی دانش آموزان ، در خواست راهکار و نظر
دبیران ، بوجود آوردن فضای مطلوب ارتباطی معلمان با اولیای دانش آموزان یا خود دانش
آموزان ، مطرح کردن برخی موضوعات آموزشی و انضباطی و تربیتی با دبیران و ... در
ساعات تفریح بسیار مناسب خواهد بود که نیاز برنامه ریزی مدیر دارد.
6- ساعات تفریح زمان مناسب برای استفاده دانش آموزان از تابلوی اعلانات مدرسه ، و
اطلاع رسانی دفتر آموزشگاه به دانش آموزان در خصوص موارد آموزشی و انضباطی می باشد.

ساعات تفریح با برنامه ریزی و مدیریت صحیح ، فرصت مهم دیگر برای فعالیتای آموزشی و
پروزشی می باشد.

اصول مدیریت ژاپنی

1) هدف
2) تغيير ذهنيات مديران
3) مواد ارزان قيمت
4) ترغيب كاركنان به توليد
5) رهبري در سازمان‌ها نه رياست
6) از بين رفتن ترس
7) ربط واحدها با همديگر نه انجام امور توسط هر بخش در يك مسير مجزا
8) شعار بي‌محتوا ندادن
9) عدم توجه به آمار، ارقام و كميت
10) احساس غرور و لذت از كار
11) خود اصلاحي
12) كمك گرفتن از همه همكاران
13) بازرسي كلي، دور و هميشگي
14) همكاري خواستن از افراد در گرفتن تصميمات
موانع اساسي مديران در مسير گوش سپردن به سخنان كاركنان
1) سابقه طولاني نظام غير دموكراتيك و سلسله مراتبي
2) خود شيفتگي
3) بدبيني و گريز از واقعيت
4) كمبود وقت
5) ناشكيبايي در جايگاه شنونده
6) انبوه مسائل و فقدان تمركز
7) ناتواني كاركنان در تبادل پيام و گفتگوي مؤثر

اهمیت برنامه ریزی برای مدیران مدارس

جملات بزرگان در زمینه مدیریت

كارگزارانت را بيازما و سپس بكار گمار، چرا كه انتصاب بدون مشورت و آزمايش موجب پشيماني خواهد بود. حضرت علی (ع)

امام علي عليه‌السلام :وارد عمل شدن بدون برنامه ريزي علت همه شكست‌هاست.

برنامه ريزي، آوردن آينده به زمان حال است تا بتوانيد همين الان كاري براي آن انجام دهيد. لاكين، آلن
شكست، عدم موفقيت نيست؛ شكست يعني تأخير در پيروزي.  مكنزي، آلكس
خدمات خوب سنگ بناي كسب و كار خوب است. وفاداري به مارك پاداشي است كه مشتري به شركتهايي كه خدمات بهتر عرضه مي‌كنند، مي‌دهد.  ماتسوشيتا،
راز پيشرفت، در آغاز كردن است. راز آغاز كردن در آن است كه وظايف سخت و پيچيده خود را به وظايف كوچكي كه قابل مديريت كردن باشند،  كونوسوكي
بشكنيد و سپس از اولين آنها آغاز كنيد. تواين، مارك

شکلک های محدثه

ادامه نوشته

هفته دفاع مقدس گرامی باد

http://www.nagsh.ir/images/phocagallery/adminnagsh-2013-03-30-f1e8/thumbs/phoca_thumb_l_defa-mogadas-nagsh.ir-5.jpg

بوی مهـــر و بوی عشق و یاد یاران می رسد

بوی دفتر، بوی درس هم قطاران می رسد

بوی علم و بوی دانش درهوای مدرسه

بوی باران کلام از سبـزه زاران می رسد

دربهار علم ودانش شور و حال معرفت

آب و بابا، نان و نانوا، از هزاران می رسد

شکوفه های عزیز روزتون مبارک

بازگشایی مدارس را به کلیه دانش آموزان و معلمان تبریک عرض می کنیم و امیدواریم که سالی سرشار از موفقیت برای تحصیل خود فراهم سازید.

برنامه تدبیر

با شكل‌گيري تغييرات اساسي دركاركردهاي مدرسه و تبيين ويژگي‌هاي آن در اسناد بالادستي و تحولي ازجمله سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري و سندتحول بنيادين آموزش‌و‌پرورش، جهت گيري هاي نظام آموزش ‌و ‌پرورش در تعيين اهداف، پيش‌بيني راهبرد ها و تنظيم برنامه ها دچار تغيير گرديده است. براين اساس در سياست هاي وزارت آموزش ‌و ‌پرورش توجه به تربيت دانش‌آموزان در تراز نظام جمهوري اسلامي ايران مورد تأكيد قرار گرفته و كليدي ترين راهبرد، ارتقاء كيفيت آموزش تعيين شده است. از آنجا كه تحقق اين راهبرد نيازمند سياست هاي مشخص در مولفه ها و اجزاء مختلف نظام آموزشي به ويژه مديريت و رهبري مي باشد، اصلاح، بهبود و تقويت آن در مدارس ضروري است. اين سياست براي عملياتي شدن نيازمند تنظيم برنامه هايي است كه بتواند ابعاد، فرايندها، شاخص ها و استاندارد هاي مديريت مدرسه را به طور نظام مند مورد توجه قرار دهد تا با استفاده از ظرفيت هاي موجود عملكرد آن بهبود يابد.در اين راستا معاونت آموزش ابتدايي حسب وظيفه و مأموريت خود نسبت به تدوين برنامه تدبير با هدف اصلاح، بهبود و ارتقاء عملكرد مديريت مدرسه و به تبع آن افزايش كيفيت عملكرد مدرسه به عنوان تجلي گاه تحقق اهداف متعالي نظام آموزش‌و‌پرورش اقدام نمود.

شکلک های محدثه

ادامه نوشته