جذابیت کلاس درس و جلوگیری از خستگی معلم و دانش آموزان

هر معلمی با بالا رفتن تجربه اش پی خواهد برد که باید به برخی کارهای ضروری در کلاس درس توجه نماید ، بعضی اعمال را نباید انجام دهد، و خود را در کلاس برای دقایقی به جای شاگردان فرض نماید . تجربه نشان داده معلمانی که در کلاس درس فعالیت و تحرک بیشتری داشته ، به شغل خود علاقه و عشق می ورزند ، هدف های متنوعی دارند ، درگیری ها و جنگ اعصاب کمتری داشته باشند ، دیر تر از دیگران فرسوده و شکسته خواهند شد و همیشه به عنوان فردی شاداب و با نشاط و موفق در شغل خود نزد دیگران شناخته شده اند . در زیر به صورت خلاصه ، کارهایی که معمولا" در کلاس درس باعث جلب توجه دانش آموزان ، علاقمندی به درس و معلم و نشاط آنان میشود و برگفته از تجارب شخصی است ، ذکر می گردد .

با شنیدن نام " برنامه " یا " طرح درس " یا " طرحی برای مدیریت کلاس" ، اذهان به سراغ چندین صفحه کاغذ می رود که در آن با دقیقه و ثانیه ، ریز فعالیتها نوشته شده و به عبارتی ، معلم را در چهار چوب مقرراتی ، محصور می کند ، (و به این دلیل خیلی ها حتی در مورد آن هم صحبت نمی کنند) اما مقصود از داشتن برنامه ، الزاما" با ثبت آن ( و چیزی شبیه به طرح درس معرفی شده در کتب روش تدریس ) ، یکسان نیست . موارد زیر در دوره ابتدایی تا دبیرستان اعمال شده است و تاثیرات شگرفی بر دانش آموزان داشته است :

1- به محض مشاهده علایم خستگی در دانش آموزان

ادامه نوشته

دانلود نرم افزار تایپ فرم نمون برگ الف گزارش پیشرفت تحصیلی و تربیتی

 

 

دانلود نرم افزار تایپ فرم نمون برگ الف گزارش پیشرفت تحصیلی توصیفی با انضمام راهنمای نصب

http://gdbook.ir/node/1274

راهنماي استفاده از سامانه تدبير

مراحل اجراي طرح تدبير در سامانه:

1-ابتدا از طريق آدرس همگام به نشاني www.hamgam.medu.ir  يا از لينك مستقيم سايت تدبير به نشاني http://tadbir.dabestani.medu.ir  وارد سايت شويد.

2- در قسمت ورود – ورود مدير انتخاب شود و نام كاربري و رمز مدير وارد شود.( رمز و نام كاربري سامانه همگام بايد از كارشناسي فناوري منطقه قبلا دريافت شده باشد)

3-در قسمت نقش خود را انتخاب كنيد – مدير مدرسه انتخاب شود

4- پس از ورود به صفحه اصلي سايت – ماژول ارزشيابي انتخاب شود.

5- پس از وارد شدن در ماژول ارزشيابي – به قسمت تكمبل فرم وارد و خود ارزيابي مربوط به طرح تدبير را تكميل نمايد.

6-در صورتي كه نياز به ارائه مستندات در هنگام تكميل فرم خود ارزيابي باشد مديران مي توانند از منوي جلوي هر شاخص مستندات مربوطه به آن شاخص را دانلود و ضميمه نمايند.(لازم به ذكر است از ارسال فيلم به عنوان مستندات خودداري گردد)

7- پس از تكميل فرم و اطمينان از نمرات وارد شده دكمه ثبت موقت زده شود تا اطلاعات براي مناطق ارسال گردد.

8- در مناطق آموزش و پرورش ، معاون محترم آموزش ابتدايي امكان دسترسي به اطلاعات تكميل شده مدارس را دارد و مي تواند پس از مشاهده خود ارزيابي مدارس به مديران بازخورد ارائه كند.